dimecres, de juny 13, 2007

recomanació: 62x8=ipod



El Grup 62 llança un ambiciós segell de butxaca que publicarà més de 60 títols

mes gran mida del text

El nou Grup 62 ha llançat un ambiciós segell de butxaca, que sota l'etiqueta "labutxaca", pretén convertir-se en un dels puntals de l'edició catalana amb la publicació d'entre 60 i 70 títols anuals presidits per "la qualitat literària". De moment, s'han tret al mercat 20 títols amb un tiratge total de 100.000 exemplars, amb el nou segell creat "La Butxaca". Els títols provenen del fons de les editorials que integren el grup 62, que són 7.500. "Una dona difícil", de John Irving, o "El quadern gris", de Josep Pla, són dos dels títols que es podran trobar a les llibreries i grans superfícies a 9 euros.

El nou segell de butxaca es presenta al mercat amb els seus primers 20 títols, entre els quals es troben "El cor és un caçador solitari", de Carson McCullers; "El vigilant en el camp de sègol", de J.D. Salinger; "El quadern gris", de Josep Pla; "El nom de la rosa", d'Umberto Eco; "Trilogia de Nova York", de Paul Auster; "Tòquio Blues", de Haruki Murakami; "Cavalls cap a la fosca", de Baltasar Porcel; "Pa negre", d'Emili Teixidor, o "L'edat de ferro", de J.M. Coetzee.

El director editorial de Grup 62, Fèlix Riera, ha assegurat que el nou segell vol "disposar en català de la millor literatura" i ha remarcat que és un projecte obert a altres editorials, algunes de les quals ja han mostrat "interès" per formar part de labutxaca.

Riera ha dit que aquest és el "primer projecte de caràcter transversal del grup" després de la incorporació a Grup 62 de segells com Columna, Proa o Planeta en català, amb el qual es vol "donar forma al nostre fons".
Fèlix Riera ha sostingut que aquesta col·lecció de butxaca ofereix l'oportunitat per augmentar el nombre de lectors en català amb una sèrie de llibres a un preu competitiu, el valor mitjà serà de 9 euros.

L'editor ha deixat clar que no hi haurà "quota" de llibres en català i l'edició es basarà en la qualitat de les obres, independentment de l'idioma original. Així mateix, ha destacat la presència del segell en grans superfícies i lliberies de la costa, espais on fins ara els llibres en català no tenien excessiva distribució.

L'aposta de Grup 62 és ambiciosa i per aquesta raó ha invertit 120.000 euros en la campanya de màrqueting del segell, a més de fer una promoció per la qual per cada vuit llibres comprats de la col·lecció es regalarà una ipod.
L'editora de labutxaca, Eugènia Broggi, ha remarcat l'actitud "independent" del segell, que no estarà marcat pels èxits dels "segells tradicionals" del grup i, en aquest sentit, ha dit que publicar 'El cor és un caçador solitari', de Carson McCullers, és una "declaració d'intencions". Broggi ha dit que amb aquest segell de butxaca "treballem amb les mateixes eines" que les editorials en castellà i ha assegurat que el catàleg de labutxaca serà "variat", en què no es descarta que en un futur apareguin inèdits de manera directa.

Eugènia Broggi ha assegurat que preveuen vendre una mitjana de 4.000 exemplars per cada títol del segell i ha ressaltat que "no té sentit que els títols de butxaca venguin menys que la seva edició normal". Grup 62, el fons en català de la qual és d'uns 7.500 títols, està formada pels segells Edicions 62, Empúries, Selecta, Proa, Destino, Planeta, Columna, Pòrtic, Timun Mas, Mina, Salsa Books, Sagarmata, Art 62, RACC-62, Península, Luciérnaga, El Aleph, Quinteto i Talismán, al qual se suma labutxaca.

1 comentari:

Josep Perucho ha dit...

visiteu www.labutxaca.cat