dimecres, d’abril 23, 2008

ALIMARA: CANÇONS I DANSES DEL PAÍS VALENCIÀ



Recentment vaig comprar per un preu ridícul aquest vinil amb carpeta doble i unes petites joies de fa 30 anys, com sé que alguns costeruts passeu per aquí us deixe les cançons de la nostra comarca.

CANÇÓ DE BATRE- BARXETA
L'assot i la ferradura,
la ferradura i l'assot
fa anar l'animal al trot
i fa la palla menuda

L'U - XÀTIVA
Ma mare em diu que em farà
jupetí i faixa de seda;
tota la vida he sentit:
"Gos que lladra no mossega"

Una llauradora plora
a la vora d'un sequiol
i un llaurador la consola
amb una fulla de col

Quan Santa Anna s'encapota
i Vernissa fa capell,
llaurador si vas a l'horta
torna a casa i fes cordell

Els dansers de la Triaca
porten mocador d'a duro
algun dia portaran
la tafarra del meu burro

JOTA DE QUINTOS - EL GENOVÉS

Els quintos quan se n'anaren
digueren "Adiós Alzira"
les fadrines respongueren
"Adiós quintos de ma vida".

En este carrer està
la que diu que trenta en té
vint-i-nou que no la volen
i jo que me la deixaré.



CANÇÓ DE BATRE - ROGLÀ

Jo tenia un conill roig
i ma mare no ho sabia;
jo li pegava calbots
per veure si xillaria