diumenge, de març 29, 2009

Hipoteca Espanya - enviat per Santi-Xama

Hipoteca Espanya

- Hola, bon dia. Mire, venia perquè he vist que aquest mes m'han cobrat, erròniament, 180€.
- Ah, no! No és cap error. És la comissió per la seua hipoteca Espanya.

- Però si jo no l'he demanada!!!
- No, no cal demanar-la. L'hi assignem automàticament als titulars de les llibretes País Valencià, Catalunya i Illes Balears.

- Automàticament? Però, i quins avantatges hi tinc, doncs?
- Ui, molts! Pense que és el que se'n diu una llibreta solidària. Amb els seus diners es podran, per exemple, regalar ordinadors portàtils als titulars de la targeta Extremadura o bé peatges d'autopista als propietaris d'un compte Castella, o subvencionar-los la nova i multimilionària terminal T4 de Barajas.

- Però si jo no en tinc, d'ordinador!!! I he de pagar les autopistes cada vegada que viatge!!! I als aeroports de L’Altet, El Prat, Manises i Son Sant Joan no tenim vols transoceànics ni terminal flamants!!!! I per a mi què hi haurà?
- Per a mi, per a mi... Au, home, no siga tan egoista! Que a vostè no li ve d'aquests 180€ al mes!

- Que no em ve de... però... i doncs?... així ho estem pagant tota la família? La meua dona? Els meus dos fills?
- Sí, sí, és clar, Tots els titulars.

- Però això són més de 700€ cada mes!!! És una vergonya!!!
- Mire, amb franquesa, entre vostè i jo... sí, és un escàndol! Però bé, com que té un contracte de permanència de 'per vida' no hi ha res a fer. Les condicions són així!

- Doncs mire, sap què li dic? Que a la que puga canviaré de banc!!! No, millor dit, el muntarem nosaltres, el banc.

Au, que tinga un bon dia senyor...Sr. Solbes. Bon dia.

Des de fa més de 300 anys, les ciutadanes i els ciutadans dels Països Catalans hem estat uns imbècils. Es tracta, doncs, de deixar de ser catalans?
No, no, sinó de deixar de ser imbècils. Adéu Espanya, adéu.

SANTI

adaptat i ampliat per Xama