divendres, de gener 21, 2011

El 'Canigó' de Verdaguer recitat per 125 lectors. VILAWEB

El 'Canigó' de Verdaguer recitat per 125 lectors

.

La proposta de celebració del 125è aniversari del poema es féu ahir a l'Espai VilaWeb

Quan fa cent vint-i-cinc anys que es va publicar la primera edició de 'Canigó' la Fundació Jacint Verdaguer vol celebrar-ho llançant la proposta 'Canigó 125 veus'. Exactament, consisteix en una recitació íntegra del poema a càrrec de cent vint-i-cinc lectors, que en llegeixen un fragment cadascun. Les lectures s'han enregistrat en uns quants vídeos. El primer vídeo, amb la lectura de l'actor Lluís Soler, es va presentar ahir a l'Espai VilaWeb (vídeo).

El president de la Fundació Jacint Verdaguer i batlle de Folgueroles, Carles Baronet, i la directora, Carme Torrents, van presentar ahir 'Canigó 125 veus' a l'Espai VilaWeb, acompanyats de Ramon Pinyol, director de la Càtedra Verdaguer d’Estudis Literaris de la Universitat de Vic, Èric Motjer, director i realitzador de Culdesacproduccions, i Vicent Partal, director de VilaWeb i lector número cent deu del poema.

D'ahir a final de maig cada dia es publicarà a Youtube un vídeo amb l'enregistrament d'un tros del poema. Les xarxes socials hi tindran força participació perquè la lectura es podrà seguir des de Facebook i Twitter. Des de Twitter, a més a més, s'hi podran fer comentaris i debats. A la pàgina web de 'Canigó 125 veus' hi ha el poema sencer (pdf); també hi ha la traducció del poema en unes quantes llengües, perquè sigui d'accés fàcil a tothom, tenint en compte que, com va explicar Carme Torrents, 'el missatge de 'Canigó' té molta vigència'.

Entre els lectors del poema hi haurà Lluís Soler, Albert Om, Perejaume, Maria del M. Bonet, Enric Casasses, Vicent Partal, Montserrat Abelló, M. Antònia Oliver, Gerard Quintana, Cinta Massip, Gisela Bellsolà, Joan-Lluís Lluís..., i les recitacions s'han enregistrat en indrets diferents de Catalunya. La música és de Pascal Comelade i la realització, de Culdesacproducccions.

'Canigó', publicat el 1886, és una de les obres cabdals de Jacint Verdaguer i de la literatura catalana moderna. En una llengua insuperable Verdaguer hi canta el naixement de Catalunya, en un marc de fades i guerra, al cor del Pirineu.

divendres, de desembre 31, 2010

Al féisbuc i al llit al primer crit.

Com molt bé diu l'amic Xama, "si el temps és or, el féisbuc és una màquina escurabutxaques". Actualment tot passa pel féisbuc, mireu el seu últim apunt del 2010.
He decidit començar el procés de desintoxicació i dedicar-me a altres coses que havien quedat en un segon pla com per exemple aquest bloc.
A veure si ho aconseguim!!!!
Salut i bon any 2011!!!!

dimecres, de novembre 03, 2010

L'estany de foc - Silvestre Vilaplana


Vaig llegint aquesta novel·la que t'atrapa des de la seua dedicatòria: "Per a Ariadna i Arnau, perquè siguen conscients que la nostra ha estat sempre una llengua d'oprimits, però també una llengua de resistents."

Notícia a l'AVUI

Entrevista a CERCLE.CAT

dimecres, d’octubre 20, 2010

20-10-2010

Després de les negres notícies d'ahir sobre TV3 i sobre la privatització de la gestió dels nous centres d'ensenyament esperem que a partir del dia d'avui, mirem la data 20-10-2010, ens vinguen bones notícies, de més dolentes no sé si podran ser. I no estic referint-me al rentat de cara del govern de ZP, ha quedat demostrat que són igualets al PP.

dijous, de setembre 09, 2010

VIASONA.CAT LLETRES DE CANÇONS EN CATALÀ


Neix Viasona, la gran enciclopèdia de la música en català

El grup Catmèdia posa en marxa la viquipèdia musical que conté 23.000 lletres de cançons, 3.000 discos i prop de 250 blogs indexats

glaucs no  fingirem maqueta
Viasona
Després de prop d'un any de treball de recerca i documentació, el grup Catmèdia posa en marxa el projecte Viasona, la gran enciclopèdia de la música catalana a Internet. La proposta, inèdita a la xarxa catalana, té com a objectiu indexar el patrimoni cultural compost per les lletres dels artistes i grups que han produït musicalment en català des de 1961 fins a l'actualitat.
Llegir-ne més

dimarts, d’agost 03, 2010

DE VACANCES

De vacances d'internet, de blocs, de feisbuc, de premsa, de tele , d'actualitat...
Solament llegir, menjar, beure, dormir...
A la platja, a la piscina...
Al setembre més.
Salut!!!!

dissabte, de juny 19, 2010

George Carlin - El Sueño Americano - Subtitulado

De "gilipollas" i altres.

Si els fillsdeputa volaren no veuríem el sol!!!!

Vull fer notar que no els identifique, però en són uns quants...
www.levante-emv.com
La titular del juzgado de Primera Instancia e Instrucción número 2 de Xàtiva (Valencia) ha decidido absolver al presidente de la Diputación de la ciudad, Alfonso Rus, de una falta de amenazas e injurias, al no considerar ofendidos a...
Jacinto Perucho
Jacinto Perucho
Aleshores, si no estan identificats els gilipollas, perfectament o millor dit, presuntament, podrien ser el jutge i el senyor A.R., No?. P.D. Jutges hi han molts i sigles A.R. tambe, que conste que no estic senyalant a ningu, o si.

Pau Garcia
Pau Garcia
[...hacía referencia a tres profesores no identificados en esta causa.]
Tira la pedra i amaga la mà !!!